המחבלת עיהאד תמימי המוכרת מקטעי וידיאו בהם היא תוקפת, מכה, יורקת ומקללת אתת לוחמי צה"ל הוצגה ברשימת הדמויות לכתיבת עבודה אוניברסיטאית בנושא נשים שעשו היסטוריה.
שי גליק יו"ר עמותת "בצלמו" פנה לנשיא של מכללת ספיר במכתב בו הוא מברר מדוע המחבלת עיהאד תמימי מופיעה ברשימת הנשים המוצעות כנושאים להגשת עבודות בנושא " הנשים שעשו היסטוריה ".
המחבלת עיהאד תמימי מופיעה ברשימה המציעה נשים שעשו היסטוריה כנושא לעבודת הגשה במכללת ספיר. כידוע, תמימי נוהגת לקלל ולגדף את חיילי צה"ל ואף לא חוסכת במכות ובאגרופים המופנים כנגד לוחמי צה"ל הישראלים. לאחרונה, שוחררה תמימי מהכלא והודיעה בגאווה כי תמשיך בדרכה למען שחרור הכיבוש מידי ישראל.
תמימי ממשיכה את המסורת המשפחתית של משפחת תמימי, מכה, יורקת ומגדפת את לוחמי צה"ל תוך שהיא זוכה לחשיפה תקשורתית שמשתמעת לשתי פנים. מן הצד הישראלי מפורשת ההתנהגות הבוטה של המחבלת כהתנהגות חבלנית בלתי חוקית כשבמקביל, הפלסטינים האדירו את המחבלת והפכו אותה לגיבורה לאומית.
במכתבו של גליק לנשיא מכללת ספיר הוא כותב:" אני בטוח שנפלה טעות ואין לכם כל כוונה להאדיר את שמה של המחבלת אך, לא הגיוני שמחבלת תימצא ברשימת הנשים שעשו היסטוריה ותשמש כהמלצה לדמות מובילה בעבודה אוניברסיטאית."
תמימי, מתגוררת בנבי צלאח, צולמה בקטעי וידיאו רבים כשהיא תוקפת את חיילי צה"ל . אביה בסאם תמימי נעצר בשנת 1993 ונכלא לאחר שנחשד ברצח של חיים מזרחי תושב בית אל. בסאם שוחרר לאחר שהתברר כי אחיו ניזאר הוא הרוצח. אחת מבנות דודתה היא אחלאם תמימי, אחת ממתכננות הפיגוע במסעדת "סבארו" בו נרצחו 15 ישראלים.
כשהייתה תמימי בת 11 פורסם לראשונה קטע וידיאו בו היא מקללת חייל צה"ל וקופצת לעברו את אגרופה. שנה לאחר מכן, בשנת 2012 הוזמנה תמימי לטורקיה בכדי לקבל פרס על "אומץ ליבה" מידיו של ארדואן.
ממכללת ספיר נמסר כי:" הקורס "עבודה סוציאלית עם נערות" אינו קורס היסטורי. הקורס עוסק בהיבטים שונים בחיי נערות שבדרך כלל אינם נשמעים בשיח הציבורי בכלל ובאקדמיה בפרט.
המטרה בקורס היא לא רק ללמוד תיאוריות התפתחותיות על גיל הנערות או מצוקות של נערות אלא גם לעסוק בנערות שנטלו תפקיד אקטיביסטי ובכך השפיעו על מהלך ההיסטוריה של החברה בה הם פעלו, בין לטובה ובין לרעה.
תפקיד העובד הסוציאלי הנו טיפולי ולא שיפוטי. עובדות ועובדים סוציאליים נדרשים לעבוד עם אוכלוסיות מגוונות, אשר חלקן רחוקות מאוד מהעולם התרבותי, החברתי והערכי שלהם. לעיתים העובד הסוציאלי פוגש את הנערה במסגרת נורמטיבית ולעיתים במסגרת א-נורמטיבית (בבית הסוהר, במוסד שיקומי וכיו"ב). בהתאם, מטרת הקורס היא לדון בהבדלים תרבותיים אלה וביכולת של העובד הסוציאלי לפגוש את הנערה ולהיות מסוגל לטפל בה, גם אם דעתו האישית שונה מדעתה.
בקורס מושם דגש על ההשפעה של נערות על המתרחש בחייהן ובחברה – על המצוקות שלהן מצד אחד ועל העוצמות שלהן מצד שני. לכן, המטלה כללה נערות מספקטרום רחב של מצבים ומיקומים חברתיים ובשום מקום בהנחיות אין התייחסות שיפוטית לגבי התפקיד החיובי או השלילי של הנערה בהיסטוריה."